Potrzebujesz kreatywnego miejsca rozwoju? Skontaktuj się z nami

601288479

biuro@madrasowa.pl

ul. Rupniewskiego 11 85-796 Bydgoszcz

Zajęcia

TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH – TUS

Zajęcia skierowane są do dzieci z nieśmiałością oraz napotykającymi trudności w obszarze komunikowania się i nawiązywaniu relacji, bądź potrzebujących wsparcia w utrwaleniu tych umiejętności. Nasze grupy mogą tworzyć grupy dzieci, które nie mają diagnozy, ale z różnych powodów doświadczają trudności w funkcjonowaniu w grupie. Proponujemy dwie grupy wiekowe: 4-6 lat oraz 7-9 lat.
Podczas zajęć:

  • łączymy zabawę z nauką umiejętności komunikacyjnych
  • inicjujemy wspólną zabawę zabawkami, zmianę zabawy, kończenie zabawy
  • zapraszamy o dołączanie do zabawy
  • pracujemy nad kompromisem
  • pomagamy w nauce przegrywania
  • zajmujemy się sztuką wyrażania emocji
  • poznajemy strategie rozładowywania napięcia i radzenia sobie ze złością
  • zwracamy uwagę na kontrolę mimiki, tonu głosu, postawy ciała
  • ćwiczymy trudną sztukę konwersacji, odczytywanie komunikatów, pytań zwrotnych oraz komunikatu „ja”
  • kibicujemy w nawiązywaniu nowych przyjaźni

Zajęcia dostosowywane są do potrzeb grupy w oparciu o program terapeutki prowadzącej cykl spotkań.

Zajęcia dla uczniów z dysleksją, dysgrafią i dysortografią: klasy 4-5, 6-7 szkół podstawowych

Zajęcia dla uczniów z ryzykiem dysleksji 1-3 szkół podstawowych

Jeśli Twoje dziecko, mimo korzystnych warunków szkolnego uczenia się, ma nadal trudności z czytaniem, pisaniem i ortografią to nic straconego. Według najnowszych badań takie problemy dotyczą 10-15% badanych dzieci. Jedyną metodą na usprawnienie tych funkcji jest systematyczna i rzetelna praca, ale… sukces daje przyjazna nauka, na ciekawym, zabawnym- jednym słowem – atrakcyjnym materiale. Nasi eksperci w tej dziedzinie oferują takie właśnie zajęcia. Zależy nam, aby uczeń widział postępy, ale nie był obciążony mozolną pracą, której ma wystarczająco dużo w codziennej nauce.

Angażujemy wielozmysłowe doświadczenia, usprawniając półkule mózgowe.

Podczas zajęć:

  • pracujemy nad koncentracją i skupieniem
  • ćwiczymy technikę czytania i zapamiętywania
  • pracujemy z tekstami, ćwicząc czytanie ze zrozumieniem
  • rozwiązujemy łamigłówki i zadania graficzne
  • ćwiczymy kaligrafię
  • stosujemy elementy pedagogiki cyrku (koordynacja ruchowa, m.in. żonglerka)
  • bawimy elementami pantomimy
  • stosujemy elementy Metody Dennisona (gimnastyka mózgu)
  • opieramy się na metodach wspomagania i rozwoju opracowanych przez prof. dr hab. Martę Bogdanowicz, wiceprzewodniczącą Polskiego Towarzystwa Dysleksji 


ZAPISY: tel. 601 288 479, biuro@madrasowa.pl


Zajęcia dla dzieci ze spektrum autyzmu

Celem zajęć jest zwiększenie samodzielności dzieci ze spektrum autystycznego oraz wspieranie ich rozwoju i umiejętności sprawnego komunikowania się z otoczeniem. Podchodzimy do dziecka problemowo, dbając o jego komfort. Zależy nam na rozwoju i wspomaganiu dzieci w ważnych dziedzinach życia. Priorytetem zajęć jest pomoc w pokonywaniu własnych trudności z poszanowaniem godności i indywidualności każdego z osobna.

Uważamy, że dobre wsparcie to takie, które szanuje człowieka i jego potrzeby

Podczas zajęć:

  • stymulowanie zmysłów
  • terapia zabawą
  • dostrzeganie i rozumienie emocji
  • doskonalenie umiejętności szkolnych
  • praca w grupie
  • kształtowanie umiejętności społecznych
  • praca nad komunikowaniem własnych potrzeb
  • wspieranie poczucia własnej wartości


ZAPISY: tel. 601 288 479, biuro@madrasowa.pl


Integracja sensoryczna

Nasze zajęcia wspomagają najmłodszych milusińskich, aby odbierane bodźce poprzez wszystkie zmysły – smak, węch, dotyk, słuch zostały odpowiednio zinterpretowane przez organizm, powiązane ze sobą, a następnie zastosowane do celowych i efektywnych działań. Najczęstszymi problemami obserwowanymi w zaburzeniach integracji sensorycznej są trudności z koordynacją ruchową (m.in. problemy z rysowaniem, wyklejeniem, wydzieraniem i tworzeniem kolaży), nadaktywność ruchowa i brak koncentracji, problemy z małą i dużą motoryką (ruchy palców i dłoni oraz ogólna sprawność fizyczna)

ROZWÓJ, NAUKA, ZABAWA

Podczas zajęć:


  • angażujemy całe ciało oraz narządy zmysłów
  • zapewniamy właściwy rozwój intelektualny
  • pracujemy nad komunikacją dziecko
  • aktywizujemy do rozmowy
  • wzbudzamy kreatywność
  • integrujemy z dziećmi
  • uczymy pracy w grupie
  • rozwijamy umiejętności motoryczne

ZAPISY: tel. 601 288 479, mail. biuro@madrasowa.pl


Terapia ręki

Zastanawiasz się dlaczego Twoje dziecko niechętnie lubi malować, wycinać, rysować, mimo że to jedno z ulubionych zabaw dziecięcych? Odpowiedź jest prosta: nie lubi, ponieważ sprawia mu to trudność, a słabe efekty prowadzą do szybkiego zniechęcenia. Martwisz się, że podczas pisania szybko się męczy i mimo starań pismo jest nieczytelne, a uścisk dłoni łamie rysik w ołówku lub przebija kartkę? To czas na podjęcie pracy nad motoryką małą, aby odciążyć dziecko przed problemami, które będą mu towarzyszyły podczas całego procesu nauki. Terapia ręki skupia wszystkie ćwiczenia, które są niezbędne w początkowym etapie kształcenia oraz usprawni grafomotorykę, aby dać ulgę stanom napięciowym w obrębie obręczy barkowej lub całego ciała.

„Nigdy nie jest za późno, aby zacząć pracować mądrze a nie ciężko…”

-Beatrice Bartlay

Podczas zajęć:

  • wzmacniamy koncentrację
  • usprawniamy koordynację ręka – oko
  • poprawiamy umiejętność chwytu
  • pracujemy nad precyzją ruchów rąk
  • ćwiczymy sprawność manualną
  • rozwijamy umiejętność planowania ruchów

ZAPISY: tel. 601 288 479, mail. biuro@madrasowa.pl

Zajęcia logopedyczne – stymulujące rozwój mowy dla dzieci w wieku od 3 do 10 lat.

Kształtowanie mowy u dziecka jest kluczowe w ciągu kilku pierwszych lat życia. Prawidłowa wymowa ma wpływ na komunikację, pewność siebie oraz poczucie bezpieczeństwa. Podczas proponowanych zajęć logopedycznych ze specjalistą kładziemy nacisk, aby rozwój mowy przebiegał w sposób harmonijny i efektywny. Oprócz pierwszego – bardzo ważnego etapu, równie istotne jest utrwalanie i ćwiczenie mowy u starszych dzieci. Z doświadczenia wiemy, że zajęcia ze specjalistą przynoszą najlepsze efekty, natomiast ćwiczenia w domu wraz ze wskazówkami z naszej strony, będą świetnym uzupełnieniem pracy jaką wykonamy z Twoją pociechą. Nasze zajęcia dostosowane są do grupy wiekowej i dopasowane do wieku rozwojowego dziecka. Zależy nam, aby spotkania nie były tylko żmudną pracą, a zabawą podczas której osiągniemy wymierne efekty.

Chodzi mi o to, aby język giętki

Powiedział wszystko, co pomyśli głowa…

Podczas zajęć:

  • wykonujemy ćwiczenia artykulacyjne, fonacyjne, oddechowe
  • usprawniamy aparat mowy poprzez wzmacnianie jego mięśni (wargi, język, żuchwa, podniebienie miękkie)
  • bawimy się dźwiękiem, naśladując odgłosy otoczenia
  • pracujemy nad oddechem – wydłużanie toru oddechowego, nauka oddychania przez nos
  • pracujemy z wykorzystaniem elementów metody krakowskiej
  • przygotowujemy do prawidłowej wymowy,  pracując nad realizacją głosek z różnych szeregów (szumiące, syczące, głoski „r”)
  • diagnozujemy zaburzenia mowy

ZAPISY: tel. 601 288 479, mail. biuro@madrasowa.pl

Gimnastyka korekcyjna dla dzieci (45 min), grupy wiekowe 5- 7 lat oraz 7-10 lat

Celem zajęć jest profilaktyka oraz leczenie wad postawy u najmłodszych. Polega na wzmacnianiu i uelastycznianiu konkretnych partii mięśni, poprawie ich wytrzymałości oraz na kształtowaniu i utrwalaniu nawyków dotyczących utrzymywania prawidłowej postawy.

Podczas zajęć:

  • wzmacniamy układ mięśniowy
  • kształtujemy nawyk prawidłowej postawy
  • zapobiegamy pogorszeniu się zdrowia
  • korygujemy wady postawy

ZAPISY: tel. 601 288 479, mail. biuro@madrasowa.pl