Potrzebujesz kreatywnego miejsca rozwoju? Skontaktuj się z nami
601288479
biuro@madrasowa.pl
ul. Rupniewskiego 11 85-796 Bydgoszcz
Zajęcia
Zajęcia skierowane są do dzieci z nieśmiałością oraz napotykającymi trudności w obszarze komunikowania się i nawiązywaniu relacji, bądź potrzebujących wsparcia w utrwaleniu tych umiejętności. Nasze grupy mogą tworzyć grupy dzieci, które nie mają diagnozy, ale z różnych powodów doświadczają trudności w funkcjonowaniu w grupie. Proponujemy dwie grupy wiekowe: 4-6 lat oraz 7-9 lat.Podczas zajęć:
Zajęcia dostosowywane są do potrzeb grupy w oparciu o program terapeutki prowadzącej cykl spotkań.
Jeśli Twoje dziecko, mimo korzystnych warunków szkolnego uczenia się, ma nadal trudności z czytaniem, pisaniem i ortografią to nic straconego. Według najnowszych badań takie problemy dotyczą 10-15% badanych dzieci. Jedyną metodą na usprawnienie tych funkcji jest systematyczna i rzetelna praca, ale… sukces daje przyjazna nauka, na ciekawym, zabawnym- jednym słowem – atrakcyjnym materiale. Nasi eksperci w tej dziedzinie oferują takie właśnie zajęcia. Zależy nam, aby uczeń widział postępy, ale nie był obciążony mozolną pracą, której ma wystarczająco dużo w codziennej nauce.
Angażujemy wielozmysłowe doświadczenia, usprawniając półkule mózgowe.
ZAPISY: tel. 601 288 479, biuro@madrasowa.pl
Celem zajęć jest zwiększenie samodzielności dzieci ze spektrum autystycznego oraz wspieranie ich rozwoju i umiejętności sprawnego komunikowania się z otoczeniem. Podchodzimy do dziecka problemowo, dbając o jego komfort. Zależy nam na rozwoju i wspomaganiu dzieci w ważnych dziedzinach życia. Priorytetem zajęć jest pomoc w pokonywaniu własnych trudności z poszanowaniem godności i indywidualności każdego z osobna.
Uważamy, że dobre wsparcie to takie, które szanuje człowieka i jego potrzeby
Nasze zajęcia wspomagają najmłodszych milusińskich, aby odbierane bodźce poprzez wszystkie zmysły – smak, węch, dotyk, słuch zostały odpowiednio zinterpretowane przez organizm, powiązane ze sobą, a następnie zastosowane do celowych i efektywnych działań. Najczęstszymi problemami obserwowanymi w zaburzeniach integracji sensorycznej są trudności z koordynacją ruchową (m.in. problemy z rysowaniem, wyklejeniem, wydzieraniem i tworzeniem kolaży), nadaktywność ruchowa i brak koncentracji, problemy z małą i dużą motoryką (ruchy palców i dłoni oraz ogólna sprawność fizyczna)
ROZWÓJ, NAUKA, ZABAWA
ZAPISY: tel. 601 288 479, mail. biuro@madrasowa.pl
Zastanawiasz się dlaczego Twoje dziecko niechętnie lubi malować, wycinać, rysować, mimo że to jedno z ulubionych zabaw dziecięcych? Odpowiedź jest prosta: nie lubi, ponieważ sprawia mu to trudność, a słabe efekty prowadzą do szybkiego zniechęcenia. Martwisz się, że podczas pisania szybko się męczy i mimo starań pismo jest nieczytelne, a uścisk dłoni łamie rysik w ołówku lub przebija kartkę? To czas na podjęcie pracy nad motoryką małą, aby odciążyć dziecko przed problemami, które będą mu towarzyszyły podczas całego procesu nauki. Terapia ręki skupia wszystkie ćwiczenia, które są niezbędne w początkowym etapie kształcenia oraz usprawni grafomotorykę, aby dać ulgę stanom napięciowym w obrębie obręczy barkowej lub całego ciała.
„Nigdy nie jest za późno, aby zacząć pracować mądrze a nie ciężko…”
-Beatrice Bartlay
Kształtowanie mowy u dziecka jest kluczowe w ciągu kilku pierwszych lat życia. Prawidłowa wymowa ma wpływ na komunikację, pewność siebie oraz poczucie bezpieczeństwa. Podczas proponowanych zajęć logopedycznych ze specjalistą kładziemy nacisk, aby rozwój mowy przebiegał w sposób harmonijny i efektywny. Oprócz pierwszego – bardzo ważnego etapu, równie istotne jest utrwalanie i ćwiczenie mowy u starszych dzieci. Z doświadczenia wiemy, że zajęcia ze specjalistą przynoszą najlepsze efekty, natomiast ćwiczenia w domu wraz ze wskazówkami z naszej strony, będą świetnym uzupełnieniem pracy jaką wykonamy z Twoją pociechą. Nasze zajęcia dostosowane są do grupy wiekowej i dopasowane do wieku rozwojowego dziecka. Zależy nam, aby spotkania nie były tylko żmudną pracą, a zabawą podczas której osiągniemy wymierne efekty.
Chodzi mi o to, aby język giętki
Powiedział wszystko, co pomyśli głowa…
Celem zajęć jest profilaktyka oraz leczenie wad postawy u najmłodszych. Polega na wzmacnianiu i uelastycznianiu konkretnych partii mięśni, poprawie ich wytrzymałości oraz na kształtowaniu i utrwalaniu nawyków dotyczących utrzymywania prawidłowej postawy.